Nawigacja

Ogłoszenia i informacje

Wszelkie ważne informacje i wydarzenia

Obowiązuje na całym forum! Prosimy o jego przeczytanie i przestrzeganie
OnGemu - historia zmian

Strona 2 z 2
  «   1
2
0
2 Lutego 2020r. 13:30
Wersja: pre-alpha 0.7.2
01.02.2020

Kolejna aktualizacja walki, tym razem na mapie pojawili się przeciwnicy (statyczni jak na razie :))

Dodano mechanikę przeciwników
Do gry zostali dodani przeciwnicy, przebudowany został w tym celu dość spory kawałek kodu po stronie serwera, gdyż pierwsze iteracje nie pozwalały na poruszanie się innym elementom niż graczom.

Przeciwnicy obecnie nie posiadają zaimplementowanej inteligencji, dlatego są statyczni i dają się "okładać" po mordkach bez mrugnięcia spritem - zaimplementowana została jednak mechanika odrzutu (w zależności od "ciężaru" przeciwnika i zadanych mu obrażeń odlatuje dalej).

Przeciwnicy po zabiciu mają szanse na wydropienie określonych przedmiotów.

Nowe przedmioty
Do gry została zaimplementowana możliwość zakładana itemków na slot głowy, niestety to tylko wersja developerska, więc nie będzie on widoczny na postaci. Dodatkowo dodane zostały 2 nowe bronie. Do ich odkrycia zachęcam samodzielnie - powiem tylko, że Zjawy posiadają małą szanse na wydropienie drugiej, silniejszej broni :)

Przedmioty zostały zaciągnięte z:
https://babysamurai.itch.io/super-epic-fantasy-weapons-pack
https://shikashiassets.itch.io/shikashis-fantasy-icons-pack


Zmiana wyglądu postaci
Jako, że jest to wersja developerska nic nie stoi na przeszkodzie, by umożliwić zmianę wyglądu naszej postaci. W grze pojawiła się szafa, w której bez skrępowania możecie zmienić wygląd, płeć, kolor włosów czy skóry, a nawet orientacje seksualną, miłej zabawy!

Sprity zostały zaciągnięte od: https://pipoya.itch.io/pipoya-free-rpg-character-sprites-32x32

Zmiany na mapie
Mapa została nieco zwiększona na południe, gdzieniegdzie dodano nowe elementy ozdobne, a w prawym dolnym rogu mapy pojawiła się "mhroczna kraina", w której jest mroczno i w ogóle :V

Wygląd map zaciągnięty od:
https://guttykreum.itch.io/
https://finalbossblues.itch.io/ashlands-tileset

Poprawki
- Item powinien być już widoczny w momencie przenoszenia w ekwipunku
- Poprawiono błąd powodujący zawieszenie się serwera przy ataku postaci bez przedmiotu w ręce
Ostatnio edytowany przez 0 2 Lutego 2020r. 13:37, W całości zmieniany: 1
_________________
0
9 Lutego 2020r. 14:49
Wersja: pre-alpha 0.7.3
03.02.2020

Poruszanie przeciwników
Przeciwnicy przechadzają się po mapce :V
Ostatnio edytowany przez 0 9 Lutego 2020r. 14:49, W całości zmieniany: 2
_________________
0
9 Lutego 2020r. 17:38
Wersja: pre-alpha 0.7.4
09.02.2020

Poprawy błędów:
Poprawiono utykanie mobków w przeszkodach - mobki po pewnym czasie na stałe komponowały się w płotki i drzewa

Usprawniono system pozycji mobków, przez co już tak często się nie teleportują - nadal system nie jest idealny, tak samo jak pozycja gracza


Poprawiono wizualny błąd z bronią, kręcącą się wokół gracza w momencie "lagów"

Mapa:
- Upadły pień drzewa - poprawiono pozycje zagnieżdżenia na mapie (postaci już wizualnie nie wchodzą na pień)

_________________
0
23 Lutego 2020r. 18:09
Wersja: pre-alpha 0.8.0
23.02.2020

Poruszanie za pomocą samej myszki
- Do gry została dodana opcja poruszania się samą myszką / tąpnięciem palcem w ekran dotykowy. Wystarczy wskazać miejsce, w które postać ma się udać i kliknąć :). Znajdowanie ścieżek jeszcze nie jest zaimplementowane, dlatego postać idzie prosto do danego punktu, nie omijając przeszkód.

- Dalej można poruszać się za pomocą klawiszy WASD

- Poprawiono nieco "teleportacje" gracza po zakończeniu ruchu przy pomocy WSAD

Kolizje między mobkami i graczami
Dodano kolizje między przeciwnikami oraz graczami, jest to nieco zbugowane i czasem będzie nas teleportowało, albo wtapiało w mobki i innych graczy :V

Nowy przeciwnik
- Dodano nowego, słabego przeciwnika "Grzyboluda", który dropi grzybki, chleb i drewniany miecz. Respawnuje się 30 sekund i posiada mało życia, więc nowi gracze będą mieli łatwiej coś znaleźć.

- Dodano możliwość indywidualnego ustawiania prędkości do mobków, każdy więc porusza się z inną prędkością.

Zmiany na mapie
- Mapę rozszerzono na południe, dodając parę elementów dekoracyjnych

Wykorzystano tymczasowe grafiki:
Charlesthehurst https://www.rpgmakercentral.com/topic/16280-charlesthehursts-resources/
Kauzz https://www.rpgmakercentral.com/topic/40758-kauzz-resources-tilesets/
Jason Perry http://www.timefantasy.net/
Ostatnio edytowany przez 0 23 Lutego 2020r. 18:18, W całości zmieniany: 2
_________________
0
25 Lutego 2020r. 18:56
Wersja: pre-alpha 0.8.1
25.02.2020

Bardzo mała aktualizacja, ale dodaje fajny efekt :V

- Dodano efekt przy śmierci mobka oraz przy znikaniu przedmiotu rzuconego na ziemię
- Ograniczono odrzut mobków po ataku

Efekt zaczerpnięty z:
https://ashishlko11.itch.io/special-effects-vol01
Ostatnio edytowany przez 0 25 Lutego 2020r. 18:58, W całości zmieniany: 1
_________________
0
26 Kwietnia 2020r. 21:51
Pre-Alpha 1.0.0
Aktualizacja walki i systemu sieciowego


Tutaj z racji ilości wprowadzonych zmian nastąpiła modyfikacja wersjonowania gry
1.0.0 - pierwsza cyfra oznacza nową, dużą funkcjonalność. Druga oznacza mniejsze zmiany. Trzecia to tylko poprawki błędów do danej wersji


Nowe funkcje


Znajdowanie ścieżek
Zaimplementowano funkcjonalność znajdowania ścieżki do danego punktu - innymi słowy mobki będą omijać przeszkody. To samo tyczy się gracza, po kliknięciu myszką (lub tapnięciu na ekran dotykowy) gracz pójdzie we wskazane miejsce unikając po drodze wszystkich przeszkód i znajdując drogę do celu.

Zmiany w systemie sieciowym gry
Nastąpiły zmiany w systemie sieciowym gry - powinno to zniwelować "teleportowanie się" mobków oraz gracza - czyli poprawić synchronizacje pozycji
wszystkich obiektów między serwerem, a komputerem gracza. System nadal jest jednak we wczesnej fazie przygotowania, dlatego przy większym pingu lub jego wahaniu mogą następować desynchronizacje i skakanie obiektów.

Dodanie zachowań mobów
Zaimplementowano zachowania dla mobów - mogą one być pasywne, neutralne lub agresywne.

- pasywny: ucieka, gdy go zaatakujemy
- neutralny: atakuje, gdy my lub inny mob go zaatakuje
- agresywny - atakuje wszystko co się rusza, z wyjątkiem innych agresywnych mobów

System ataku mobków
Zaimplementowano system walki, wraz z sekwencjami ataków poszczególnych mobków. Obecnie każdemu przeciwnikowi można nadać sekwencje, w której będzie atakował. W sekwencji można umieścić jeden z typów ataków:

- prosty atak: gdy mob jest w zasięgu atakuje z ręki lub bronią, może być to jeden lub więcej ataków po sobie.
- szarża: mob szarżuje w stronę przeciwnika, a następnie wykonuje prosty atak (obecnie tak robią Zjawy)
- atak dystansowy: mob atakuje pociskiem dystansowym

Mechanika pancerza
Pancerz redukuje otrzymywane obrażenia, zdobywamy go poprzez itemy zakładane w sloty postaci

Dodanie slotów do zakładania wszystkich elementów ekwipunku
Tym samym dodano dużo zbrój, rękawic, pierścieni itd. - ich statystyki można obejrzeć w wiki



Wiki - encyklopedia gry

Stworzono wiki zawierającą informacje o grze: https://on-anime.pl/ongemuwiki/



Zmiany na mapie

Mapa została znacząco poszerzona, dodano wiele nowych spawnów przeciwników oraz zakamarków



Drobne zmiany

- Dodanie ikonek dla statystyk postaci (siła, zręczność, wytrzymałość itd.)



Znane błędy

- Wykrywanie kolizji może czasem wariować
- Przenoszenie przedmiotów i wkładanie ich jest totaaaaaalnie spartolone :)



Tymczasowe zasoby użyte w grze

Do utworzenia mapy oraz itemków wykorzystano tymczasowe grafiki tych wspaniałych ludzików:
https://www.patreon.com/finalbossblues/posts
https://twitter.com/Insert_Disc_2
http://pixeljoint.com/p/21987.htm
https://pipoya.itch.io/
https://www.deviantart.com/tdeleeuw
https://anarchisedlute.itch.io/
Ostatnio edytowany przez 0 5 Maja 2020r. 21:56, W całości zmieniany: 4
_________________
0
5 Maja 2020r. 21:26
Pre-Alpha 1.1.0
Wersja poprawkowa - kolizje


Nowe funkcje


Dodano funkcje animowanego otoczenia
Dodano funkcjonalność animowania przedmiotów statycznych. Przykładowo - woda posiada teraz animacje fal.

Zmiany w mobkach
- Po skończeniu walki mobki powoli regenerują HP
- Poprawiono atakowanie podstawowych mobków (podchodzą bliżej, gdy ich zasięg jest za mały). Osy i Kalarapy nie będą już próbować uderzyć się w nieskończoność

Zmiany w ustawieniach


Zmniejszono czas istnienia itemków na ziemi
- Protekcja wyrzuconego przedmiotu gracza zmniejszona z 2 do 1 minuty
- Znikanie itemów zmniejszone z 4 do 2 minut

Poprawki błędów


Poprawiono kolizje
miotanie ludźmi jak szatan powinno zostać mocno zniwelowane - łącznie z przelatywaniem między płotkami, a kamieniami

Drobne poprawki
- Poprawiono zmiennoprzecinkowe HP gracza przy odświeżaniu gry
Ostatnio edytowany przez 0 5 Maja 2020r. 21:57, W całości zmieniany: 4
_________________
0
7 Maja 2020r. 15:26
Pre-Alpha 1.2.0
Wersja poprawkowa - chat, ekwipunek, itemy


Nowe funkcje


Kolory tła oraz nazwy itemków
- Przedmioty posiadają teraz kolory odpowiadające ich rzadkości i sile. Kolory zostały dobrane wedle konwencji większości gier RPG:
Białe: Zwykłe przedmioty
Niebieskie: Przedmioty magiczne
Żółte: Przedmioty rzadkie
Zielone: Elementy zestawów
Pomarańczowe: Legendarne przedmioty

Lepsze wyświetlanie wyrzuconych przedmiotów
- Etykiety przedmiotów można włączyć lub wyłączyć (domyślnie klawisz: tylda / `)
- Etykiety przedmiotów nie nachodzą już na siebie
- Można kliknąć etykietę przedmiotu by go zebrać

Kolory nazwy przeciwników
- Agresywne moby mają czerwony kolor nazwy

Poprawki błędów


Poprawiono działanie chatu
- Zwiększono limit znaków do 255 (początkowo było tylko 50, bo rysowadło w przeglądarkach nie wspiera wielu linii dla tekstu - musiałem to zrobić samodzielnie :))
- Klawisz T nie wpisuje już 'T' w kontrolkę chatu
- Po włączeniu kontrolki chatu postać już się nie porusza, do czasu jej wyłączenia lub wysłania wiadomości

Poprawiono działanie ekwipunku
- Nie można już wstawić przedmiotu, który zawiera więcej niż 1 slot w krawędź ekwipunku (tak by zajmował 1 slot, a reszta była za ekwipunkiem).
Itemy, które już są w ten sposób wstawione dalej tam będą, ale nie będzie można wstawiać w taki sposób nowych

Znane błędy

- Nadal istnieje błąd przez który można założyć więcej niż 1 item danego typu
_________________
0
9 Maja 2020r. 19:49
Pre-Alpha 1.2.1
Drobne poprawki w kolizjach



Poprawki błędów

- Gracze nie powinni już utykać w przeszkodach
- Nie powinno wyrzucać graczy na drugi koniec mapy po ataku moba
- Po kliknięciu na przedmiot do zebrania, a następnie w inne miejsce, postać ciągle próbowała wrócić w miejsce klikniętego przedmiotu
_________________

Strona 2 z 2
  «   1
2
Strona fanów japońskiej popkultury On-Anime 2009 - 2020
Napędzana przez autorski skrypt On-Anime 4, wykonany przez jednego z największych leni na świecie.