Pre-Alpha 4.0.0
Questy, nowe mapy, przedmioty legendarne
Ta wersja jest słabo wytestowana, więc może zawierać wiele błędów o/
Mechanika questów
- Dodano wstępną mechanikę zadań, pierwsze z nich można rozpocząć znajdując dziennik niedaleko opuszczonego obozowiska
- Dodano książki możliwe do przeczytania, w przyszłości będą one mogły rozpoczynać nowe zadania czy stanowić wskazówki lub ciekawostki dotyczące świata gry
- Utworzono mechanikę cutscenek, czyli przerywników fabularnych na silniku gry
Obecnie do fabuły oraz dialogów nie przywiązywałem większej wagi, mogą być miejscami bez sensu lub sprzeczne między sobą.
Grając pamiętaj, że obecnie to tylko pre-alpha i jej celem nie jest tworzenie historii i świata gry, a prototypowanie mechanik.
Mechanika nowych map
- Przebudowano kod gry umożliwiając działanie serwera na więcej niż jednej mapie
- Mapy mogą być dostępne dla wszystkich lub być prywatną istancją tylko dla danego gracza (np. lochy w czasie misji)
Techniczka pogadanka:
By umożliwić działanie na więcej niż jednej mapie wymagane było przebudowanie całej idei połączenia z serwerem, od teraz istnieje lobby, do którego łączą się wszyscy gracze na serwerze.
Lobby dba o stawianie instancji danych map, prywatnych dla jednego gracza (w przyszłości także dla party) lub wspólnych dla wszystkich graczy.
Każda mapa to osobna aplikacja, tak więc lobby dba o to by wysyłać odpowiednie dane między nimi, a graczami - np. gdy przywołamy szkielet informacja ta jest zapisana wyłącznie w pamięci mapy, na której go przywołaliśmy, jednak gdy przejdziemy do innej mapy musimy przenieść także wszystkie przywołwańce gracza - i tym właśnie zajmuje się lobby, które jest ponad mapami.
Przedmioty legendarne
- Dodano mechanikę dodatkowych umiejętności i modyfikatorów dla przedmiotów legendarnych
- Każdy przedmiot legendarny posiada swoje dodatkowe, unikatowe umiejętności
Zmiany w umiejętnościach
- Strzały oraz pociski lecą teraz szybciej
- Zmniejszenie obrażeń od ataku i ilości HP ulepszonych przywołańców
- Skille magiczne zadają teraz procent obrażeń od broni zamiast stałej wartości
Techniczka pogadanka:
wcześniej zadawały: stałe wartości + wartość obrażeń magicznych broni + połowa inteligencji
teraz zadają: dany % obrażeń magicznych od broni + połowa punktów inteligencji
tym samym opis broni nie zawiera teraz informacji 'dodatkowe obrażenia magiczne', a po prostu 'obrażenia magiczne'
Zmiany zwiększające czytelność walki
Zmiany mają na celu zwiększyć czytelność w chaosie walki, poprzez oszczędne rysowanie interfejsu
- Przywołane moby nie blokują już przejścia, są lekko przezroczyste (a moby innych graczy bardzo przezroczyste)
- Brak rysowania imienia gracza oraz przywołanych mobów
- Pasek życia mobka pojawia się dopiero po najechanie na niego myszką (można włączyć w opcjach poprzednie ustawienie)
Poprawki błędów i drobne zmiany
- mobki oraz npc nie blokują się już na przeszkodach
- optymalizacje wyszukiwania ścieżek, powinno to nieco zredukować lagi
- poprawiono nieco czytelność chatu
- nowy ekran wiadomości systemowych i połączenia z serwerem, pasek ładowania
- poprawiono błąd przez który inteligencja z przedmiotów nie doliczała się do statystyk
- poprawiono uciekanie pocisków na boki po kontakcie z przeszkodą
- poprawiono sekwencje ataków mobów, gdy atakuje więcej niż 1 tego samego typu
(wcześniej np. 2 atakujące zjawy zamiast na przemian atakować szarżą i kosą atakowały tylko 1 typem ataku)
- Bardziej płynne przyspieszanie i zwalnianie obiektów przy poruszaniu
- Buty zwiększają teraz prędkość poruszania naszej postaci
- Zręczność zwiększa prędkość poruszania postaci (10 zręczności za jeden punkt prędkości).
Techniczka pogadanka: 1 punkt poruszania to przesunięcie o 1 piksel na sekundę, domyślnie postać startuje z 200 punktami
- Pozostały czas odnowienia umiejętności w sekundach pokazywany jest teraz na pasku przypisanych umiejętności
- Poprawiono nieprawidłowe nachodzenie na siebie obrazków (np. postać będąca przed obiektem była rysowana tak, jakby była za nim)
- Gdy odejdziemy za daleko od naszych przywołańców zostaną do nas teleportowani
- Podświetlenie interaktywnych elementów po najechanie na nie myszką (przedmioty, npc, moby)
wykorzystane elementy:
https://freesound.org/people/SmartWentCody/sounds/179007/
https://freesound.org/people/Sclolex/sounds/177958/
https://freesound.org/people/columbia23/sounds/395395/
https://freesound.org/people/Robinhood76/sounds/98731/
https://freesound.org/people/andrewweathers/sounds/25410/
https://freesound.org/people/eminyildirim/sounds/540831/
https://freesound.org/people/YleArkisto/sounds/434535/
https://freesound.org/people/PapercutterJohn/sounds/317832/
https://freesound.org/people/CountryRoadFilms/sounds/449053/
_________________