Nawigacja

Ogłoszenia i informacje

Wszelkie ważne informacje i wydarzenia

Obowiązuje na całym forum! Prosimy o jego przeczytanie i przestrzeganie
OnGemu - historia zmian

Strona 2 z 3
  «   1
2
3   »
0
2 Lutego 2020r. 13:30
Wersja: pre-alpha 0.7.2
01.02.2020

Kolejna aktualizacja walki, tym razem na mapie pojawili się przeciwnicy (statyczni jak na razie :))

Dodano mechanikę przeciwników
Do gry zostali dodani przeciwnicy, przebudowany został w tym celu dość spory kawałek kodu po stronie serwera, gdyż pierwsze iteracje nie pozwalały na poruszanie się innym elementom niż graczom.

Przeciwnicy obecnie nie posiadają zaimplementowanej inteligencji, dlatego są statyczni i dają się "okładać" po mordkach bez mrugnięcia spritem - zaimplementowana została jednak mechanika odrzutu (w zależności od "ciężaru" przeciwnika i zadanych mu obrażeń odlatuje dalej).

Przeciwnicy po zabiciu mają szanse na wydropienie określonych przedmiotów.

Nowe przedmioty
Do gry została zaimplementowana możliwość zakładana itemków na slot głowy, niestety to tylko wersja developerska, więc nie będzie on widoczny na postaci. Dodatkowo dodane zostały 2 nowe bronie. Do ich odkrycia zachęcam samodzielnie - powiem tylko, że Zjawy posiadają małą szanse na wydropienie drugiej, silniejszej broni :)

Przedmioty zostały zaciągnięte z:
https://babysamurai.itch.io/super-epic-fantasy-weapons-pack
https://shikashiassets.itch.io/shikashis-fantasy-icons-pack


Zmiana wyglądu postaci
Jako, że jest to wersja developerska nic nie stoi na przeszkodzie, by umożliwić zmianę wyglądu naszej postaci. W grze pojawiła się szafa, w której bez skrępowania możecie zmienić wygląd, płeć, kolor włosów czy skóry, a nawet orientacje seksualną, miłej zabawy!

Sprity zostały zaciągnięte od: https://pipoya.itch.io/pipoya-free-rpg-character-sprites-32x32

Zmiany na mapie
Mapa została nieco zwiększona na południe, gdzieniegdzie dodano nowe elementy ozdobne, a w prawym dolnym rogu mapy pojawiła się "mhroczna kraina", w której jest mroczno i w ogóle :V

Wygląd map zaciągnięty od:
https://guttykreum.itch.io/
https://finalbossblues.itch.io/ashlands-tileset

Poprawki
- Item powinien być już widoczny w momencie przenoszenia w ekwipunku
- Poprawiono błąd powodujący zawieszenie się serwera przy ataku postaci bez przedmiotu w ręce
Ostatnio edytowany przez 0 2 Lutego 2020r. 13:37, W całości zmieniany: 1
_________________
0
9 Lutego 2020r. 14:49
Wersja: pre-alpha 0.7.3
03.02.2020

Poruszanie przeciwników
Przeciwnicy przechadzają się po mapce :V
Ostatnio edytowany przez 0 9 Lutego 2020r. 14:49, W całości zmieniany: 2
_________________
0
9 Lutego 2020r. 17:38
Wersja: pre-alpha 0.7.4
09.02.2020

Poprawy błędów:
Poprawiono utykanie mobków w przeszkodach - mobki po pewnym czasie na stałe komponowały się w płotki i drzewa

Usprawniono system pozycji mobków, przez co już tak często się nie teleportują - nadal system nie jest idealny, tak samo jak pozycja gracza


Poprawiono wizualny błąd z bronią, kręcącą się wokół gracza w momencie "lagów"

Mapa:
- Upadły pień drzewa - poprawiono pozycje zagnieżdżenia na mapie (postaci już wizualnie nie wchodzą na pień)

_________________
0
23 Lutego 2020r. 18:09
Wersja: pre-alpha 0.8.0
23.02.2020

Poruszanie za pomocą samej myszki
- Do gry została dodana opcja poruszania się samą myszką / tąpnięciem palcem w ekran dotykowy. Wystarczy wskazać miejsce, w które postać ma się udać i kliknąć :). Znajdowanie ścieżek jeszcze nie jest zaimplementowane, dlatego postać idzie prosto do danego punktu, nie omijając przeszkód.

- Dalej można poruszać się za pomocą klawiszy WASD

- Poprawiono nieco "teleportacje" gracza po zakończeniu ruchu przy pomocy WSAD

Kolizje między mobkami i graczami
Dodano kolizje między przeciwnikami oraz graczami, jest to nieco zbugowane i czasem będzie nas teleportowało, albo wtapiało w mobki i innych graczy :V

Nowy przeciwnik
- Dodano nowego, słabego przeciwnika "Grzyboluda", który dropi grzybki, chleb i drewniany miecz. Respawnuje się 30 sekund i posiada mało życia, więc nowi gracze będą mieli łatwiej coś znaleźć.

- Dodano możliwość indywidualnego ustawiania prędkości do mobków, każdy więc porusza się z inną prędkością.

Zmiany na mapie
- Mapę rozszerzono na południe, dodając parę elementów dekoracyjnych

Wykorzystano tymczasowe grafiki:
Charlesthehurst https://www.rpgmakercentral.com/topic/16280-charlesthehursts-resources/
Kauzz https://www.rpgmakercentral.com/topic/40758-kauzz-resources-tilesets/
Jason Perry http://www.timefantasy.net/
Ostatnio edytowany przez 0 23 Lutego 2020r. 18:18, W całości zmieniany: 2
_________________
0
25 Lutego 2020r. 18:56
Wersja: pre-alpha 0.8.1
25.02.2020

Bardzo mała aktualizacja, ale dodaje fajny efekt :V

- Dodano efekt przy śmierci mobka oraz przy znikaniu przedmiotu rzuconego na ziemię
- Ograniczono odrzut mobków po ataku

Efekt zaczerpnięty z:
https://ashishlko11.itch.io/special-effects-vol01
Ostatnio edytowany przez 0 25 Lutego 2020r. 18:58, W całości zmieniany: 1
_________________
0
26 Kwietnia 2020r. 21:51
Pre-Alpha 1.0.0
Aktualizacja walki i systemu sieciowego


Tutaj z racji ilości wprowadzonych zmian nastąpiła modyfikacja wersjonowania gry
1.0.0 - pierwsza cyfra oznacza nową, dużą funkcjonalność. Druga oznacza mniejsze zmiany. Trzecia to tylko poprawki błędów do danej wersji


Nowe funkcje


Znajdowanie ścieżek
Zaimplementowano funkcjonalność znajdowania ścieżki do danego punktu - innymi słowy mobki będą omijać przeszkody. To samo tyczy się gracza, po kliknięciu myszką (lub tapnięciu na ekran dotykowy) gracz pójdzie we wskazane miejsce unikając po drodze wszystkich przeszkód i znajdując drogę do celu.

Zmiany w systemie sieciowym gry
Nastąpiły zmiany w systemie sieciowym gry - powinno to zniwelować "teleportowanie się" mobków oraz gracza - czyli poprawić synchronizacje pozycji
wszystkich obiektów między serwerem, a komputerem gracza. System nadal jest jednak we wczesnej fazie przygotowania, dlatego przy większym pingu lub jego wahaniu mogą następować desynchronizacje i skakanie obiektów.

Dodanie zachowań mobów
Zaimplementowano zachowania dla mobów - mogą one być pasywne, neutralne lub agresywne.

- pasywny: ucieka, gdy go zaatakujemy
- neutralny: atakuje, gdy my lub inny mob go zaatakuje
- agresywny - atakuje wszystko co się rusza, z wyjątkiem innych agresywnych mobów

System ataku mobków
Zaimplementowano system walki, wraz z sekwencjami ataków poszczególnych mobków. Obecnie każdemu przeciwnikowi można nadać sekwencje, w której będzie atakował. W sekwencji można umieścić jeden z typów ataków:

- prosty atak: gdy mob jest w zasięgu atakuje z ręki lub bronią, może być to jeden lub więcej ataków po sobie.
- szarża: mob szarżuje w stronę przeciwnika, a następnie wykonuje prosty atak (obecnie tak robią Zjawy)
- atak dystansowy: mob atakuje pociskiem dystansowym

Mechanika pancerza
Pancerz redukuje otrzymywane obrażenia, zdobywamy go poprzez itemy zakładane w sloty postaci

Dodanie slotów do zakładania wszystkich elementów ekwipunku
Tym samym dodano dużo zbrój, rękawic, pierścieni itd. - ich statystyki można obejrzeć w wiki



Wiki - encyklopedia gry

Stworzono wiki zawierającą informacje o grze: https://on-anime.pl/ongemuwiki/



Zmiany na mapie

Mapa została znacząco poszerzona, dodano wiele nowych spawnów przeciwników oraz zakamarków



Drobne zmiany

- Dodanie ikonek dla statystyk postaci (siła, zręczność, wytrzymałość itd.)



Znane błędy

- Wykrywanie kolizji może czasem wariować
- Przenoszenie przedmiotów i wkładanie ich jest totaaaaaalnie spartolone :)



Tymczasowe zasoby użyte w grze

Do utworzenia mapy oraz itemków wykorzystano tymczasowe grafiki tych wspaniałych ludzików:
https://www.patreon.com/finalbossblues/posts
https://twitter.com/Insert_Disc_2
http://pixeljoint.com/p/21987.htm
https://pipoya.itch.io/
https://www.deviantart.com/tdeleeuw
https://anarchisedlute.itch.io/
Ostatnio edytowany przez 0 5 Maja 2020r. 21:56, W całości zmieniany: 4
_________________
0
5 Maja 2020r. 21:26
Pre-Alpha 1.1.0
Wersja poprawkowa - kolizje


Nowe funkcje


Dodano funkcje animowanego otoczenia
Dodano funkcjonalność animowania przedmiotów statycznych. Przykładowo - woda posiada teraz animacje fal.

Zmiany w mobkach
- Po skończeniu walki mobki powoli regenerują HP
- Poprawiono atakowanie podstawowych mobków (podchodzą bliżej, gdy ich zasięg jest za mały). Osy i Kalarapy nie będą już próbować uderzyć się w nieskończoność

Zmiany w ustawieniach


Zmniejszono czas istnienia itemków na ziemi
- Protekcja wyrzuconego przedmiotu gracza zmniejszona z 2 do 1 minuty
- Znikanie itemów zmniejszone z 4 do 2 minut

Poprawki błędów


Poprawiono kolizje
miotanie ludźmi jak szatan powinno zostać mocno zniwelowane - łącznie z przelatywaniem między płotkami, a kamieniami

Drobne poprawki
- Poprawiono zmiennoprzecinkowe HP gracza przy odświeżaniu gry
Ostatnio edytowany przez 0 5 Maja 2020r. 21:57, W całości zmieniany: 4
_________________
0
7 Maja 2020r. 15:26
Pre-Alpha 1.2.0
Wersja poprawkowa - chat, ekwipunek, itemy


Nowe funkcje


Kolory tła oraz nazwy itemków
- Przedmioty posiadają teraz kolory odpowiadające ich rzadkości i sile. Kolory zostały dobrane wedle konwencji większości gier RPG:
Białe: Zwykłe przedmioty
Niebieskie: Przedmioty magiczne
Żółte: Przedmioty rzadkie
Zielone: Elementy zestawów
Pomarańczowe: Legendarne przedmioty

Lepsze wyświetlanie wyrzuconych przedmiotów
- Etykiety przedmiotów można włączyć lub wyłączyć (domyślnie klawisz: tylda / `)
- Etykiety przedmiotów nie nachodzą już na siebie
- Można kliknąć etykietę przedmiotu by go zebrać

Kolory nazwy przeciwników
- Agresywne moby mają czerwony kolor nazwy

Poprawki błędów


Poprawiono działanie chatu
- Zwiększono limit znaków do 255 (początkowo było tylko 50, bo rysowadło w przeglądarkach nie wspiera wielu linii dla tekstu - musiałem to zrobić samodzielnie :))
- Klawisz T nie wpisuje już 'T' w kontrolkę chatu
- Po włączeniu kontrolki chatu postać już się nie porusza, do czasu jej wyłączenia lub wysłania wiadomości

Poprawiono działanie ekwipunku
- Nie można już wstawić przedmiotu, który zawiera więcej niż 1 slot w krawędź ekwipunku (tak by zajmował 1 slot, a reszta była za ekwipunkiem).
Itemy, które już są w ten sposób wstawione dalej tam będą, ale nie będzie można wstawiać w taki sposób nowych

Znane błędy

- Nadal istnieje błąd przez który można założyć więcej niż 1 item danego typu
_________________
0
9 Maja 2020r. 19:49
Pre-Alpha 1.2.1
Drobne poprawki w kolizjach



Poprawki błędów

- Gracze nie powinni już utykać w przeszkodach
- Nie powinno wyrzucać graczy na drugi koniec mapy po ataku moba
- Po kliknięciu na przedmiot do zebrania, a następnie w inne miejsce, postać ciągle próbowała wrócić w miejsce klikniętego przedmiotu
_________________
0
22 Czerwca 2020r. 0:04
Pre-Alpha 2.0.0
Nowy system ekwipunku, dźwięki, sklepik, crafting, waluta


Uwagi:
- Aktualizacja nie była testowana na urządzeniach mobilnych, niektóre rzeczy mogą więc nie działać na telefonie - wsparcie dla nich pojawi się w kolejnych aktualizacjach
- Wiki wymaga aktualizacji pod nowy system dropu przedmiotów, więc nie będzie działać dokładnie - w następnych aktualizacjach zostanie zaktualizowana

Nowe funkcje

Przebudowanie systemu ekwipunku
- System ekwipunku został systemowo przebudowany, nie powinno być więcej problemów z niemożliwością włożenia czegoś w slot lub wkładaniem paru itemów w jedno miejsce
- Nowy system pozwala na tworzenie więcej niż jednego ekwipunku na gracza, pozwala także na dowolną modyfikacje jego wielkości - dzięki temu możliwe było stworzenie skrzyni na itemy dla graczy
- Itemy mogą być teraz stackowane (tj. kilka itemów tego samego typu w jednej kratce)
- Losowość statystyk paru z przedmiotów użytkowych (grzybki, chleb, miodek) została mocno zmniejszona, by dało się je zestackować - nadal jednak mają kilka wariantów, których nie da się mieszać w stack
- Jeżeli postać miała parę itemków w jednym slocie zostały one wrzucone do skrzyni przy spawnie

Dźwięki
Dodano mechanikę dźwięków do gry, dzięki temu usłyszycie swoje kroki na różnych powierzchniach, dźwięki lasu, łąk czy wody, a także ataków swoich jak i przeciwników

NPC
- Dodano wstępną mechanikę dialogów z NPC, obecnie można prowadzić proste konwersacje - statystyki nie wpływają jeszcze na przebieg rozmowy (nie zaimplementowano percepcji / charyzmy / inteligencji itd.)
- Obecnie istnieje tylko jeden NPC na początku mapy

NPC - Sklep
- Dodano sklep NPC, sklepy posiadają określoną ilość gotówki oraz miejsca, tak więc nie możemy sprzedawać przedmiotów w nieskończoność.
- Sklepy mogą posiadać określoną ilość danego przedmiotu lub jego losową ilość
- Ceny przedmiotów sprzedawanych w sklepie danego dnia mogą być stałe lub podlegać określonej losowości procentowej od-do
- Każdy sklep o określonej godzinie odnawia swoje zasoby towarów (o godzinie można porozmawiać z npc, o ile zechce nam tę informacje ujawnić :>)

Crafting
- Dodano funkcjonalność wytwarzania przedmiotów - obecnie można wytworzyć tylko 2 przedmioty u NPC - można go zapytać o potrzebne składniki.

Opcje
- Dodano ustawienia do gry, w których możemy zmienić skalę interfejsu, głośność muzyki, klawiszologię oraz wiele innych dropnych opcji
- Ustawienia zapisują się obecnie w przeglądarce - dlatego po wyczyszczeniu ciasteczek lub w przypadku korzystania z trybu incognito nie zostaną one zapisane

Drobne poprawki i zmiany

- Poprawiono chowające się za dolny lub prawy ekran menu z informacja o przedmiocie po najechaniu na niego myszką
- Zjawy nie atakują już tępą stroną kosy :V
- Poprawiono liczenie DPS przy porównaniu itemów zawierających zwiększenie siły (niezałożony przedmiot brał pod uwagę aktualną siłę gracza, także tą którą dawał przedmiot założony - teraz pokazuje wyłącznie swój bonus)
- Przy odświeżeniu gry postacie są dalej skierowane w swoim kierunku
- Zmieniono grafikę z ilością graczy online w okienku spamlive na bardziej czytelną
- Lekko poprawiono synchronizacje pozycji mobów między serwerem, a klientem
- Poprawiono wyświetlanie kolejności warstw obiektów ruchomych, gdy wyjdą z pola widzenia, zmienią pozycje, i znów je zobaczymy (np. będąc przed drzewem, są wyświetlane tak jakby były za nim)
- Zmniejszono odrzut mobków, gdy je atakujemy
- Atakowanie przybliża nas nieco do kierunku ataku - doskok można zwiększyć efektem "szarża" z cukierka

Rzeczy developerskie, dla ciekawskich

- Przebudowanie dropu przedmiotów w calu dodania grup np. przeciwnik X może mieć 5% szans na wydropienie grupy przedmiotów "przedmioty początkowe", a gdy tak się stanie losowany jest jeden z przedmiotów w tej grupie - wcześniej trzeba było ustawiać przedmioty pojedynczo dla każdego moba
- Utworzenie narzędzia do zarządzania dropem z mobów (tworzenie grup przedmiotów itd.) - wcześniej musiałem ustawiać to ręcznie w bazie danych, a to bywa kłopotliwe, gdy operauje się tylko na identyfikatorach liczbowych)
- Utworzenie narzędzia do edycji dialogów z NPC (trochę nad tym siedziałem, bo dialogi, rozgałęzienia i różne z nimi związane rzeczy to skomplikowane kawałki :D)

Tymczasowo użyte elementy dźwiękowe oraz graficzne:

Wersja pre-alpha w celu developerskim korzysta z gotowych, darmowych lub płatnych elementów graficznych i dźwiękowych stworzonych przez zewnętrznych autorów.

W tej aktualizacji wykorzystano:

Grafika:
https://www.rpgmakercentral.com/topic/16280-charlesthehursts-resources/
https://www.rpgmakercentral.com/topic/22456-amysaurus-sprites/

Dźwięki
https://freesound.org/people/inchadney/sounds/100505/
https://freesound.org/people/170134/sounds/407707/
https://freesound.org/people/savataivanov/sounds/384082/
https://freesound.org/people/Anthousai/sounds/398778/
https://freesound.org/people/tim.kahn/sounds/44666/
https://freesound.org/people/qubodup/sounds/59992/
https://freesound.org/people/unfa/sounds/221541/
https://freesound.org/people/martian/sounds/19312/
https://freesound.org/people/CGEffex/sounds/99955/
https://freesound.org/people/straget/sounds/403763/
https://freesound.org/people/Benboncan/sounds/62260/
https://freesound.org/people/Timmeh515/sounds/413278/
https://freesound.org/people/meggiepie/sounds/389678/
https://freesound.org/people/qubodup/sounds/59992/
https://freesound.org/people/unfa/sounds/221541/
https://freesound.org/people/man/sounds/14609/
https://freesound.org/people/martian/sounds/19312/
https://freesound.org/people/Hitrison/sounds/216675/
https://freesound.org/people/Headphaze/sounds/177101/
https://freesound.org/people/Razzvio/sounds/79006/
https://freesound.org/people/Anthousai/sounds/398781/
https://freesound.org/people/speedyrce/sounds/400413/
https://freesound.org/people/ktokrzysiek/sounds/392603/
https://freesound.org/people/HerbertBoland/sounds/28239/
https://freesound.org/people/Qat/sounds/107589/
https://freesound.org/people/jamesabdulrahman/sounds/320521/
https://freesound.org/people/millonlazaruspillay/sounds/366244/
https://freesound.org/people/qubodup/sounds/442825/
https://freesound.org/people/shastrocks/sounds/182119/
https://freesound.org/people/OGsoundFX/sounds/423009/
https://freesound.org/people/1histori/sounds/412430/
https://freesound.org/people/Planman/sounds/208111/
https://freesound.org/people/spookymodem/sounds/249809/
https://freesound.org/people/giddster/sounds/484298/
https://freesound.org/people/timbreknight/sounds/342546/
https://freesound.org/people/sunboy/sounds/164865/
https://freesound.org/people/Taira%20Komori/sounds/212740/
https://freesound.org/people/Ondruska/sounds/360685/
https://freesound.org/people/Aleks41/sounds/406063/
https://freesound.org/people/pagancow/sounds/15419/
https://freesound.org/people/ssierra1202/sounds/391947/
https://freesound.org/people/InspectorJ/sounds/403015/
https://freesound.org/people/Ranner/sounds/487588/
https://freesound.org/people/mrickey13/sounds/515626/
https://freesound.org/people/newlocknew/sounds/515832/
https://freesound.org/people/saam18/sounds/255244/
https://freesound.org/people/mrickey13/sounds/515626/
https://freesound.org/people/JustInvoke/sounds/446114/
https://freesound.org/people/adgawrhbshbffsfgvsrf/sounds/492017/
https://freesound.org/people/FractalStudios/sounds/363090/
Ostatnio edytowany przez 0 22 Czerwca 2020r. 0:05, W całości zmieniany: 1
_________________
0
22 Czerwca 2020r. 14:26
Pre-Alpha 2.0.1
Poprawki


- Poprawiono pozycje gracza przy ataku, nie powinien już latać jak szalony po mapie :V
- Poprawiono kierunek innych graczy, gdy poruszają się przy pomocy klawiatury
- Poprawiono pozycje okienek przy przenoszeniu, skalowaniu oraz zmianie rozmiaru okna przeglądarki - okienka nie powinny już uciekać za ekran, uniemożliwiając ich przesunięcie
- Poprawiono ustawianie efektu po odświeżeniu strony (efekt szarży znikał u gracza, a zostawał na serwerze)
_________________
0
23 Czerwca 2020r. 18:42
Pre-Alpha 2.1.0
Mapa, poprawki w pociskach


Nowe funkcje

Mapa
- Dodano minimapę, na której wyświetla się pozycja gracza oraz mobów w polu widzenia
- W ustawieniach dodano opcje do zwiększenia rozmiaru wyświetlanej minimapy
- Kliknięcie na mapę wyśle postać w kliknięte miejsce
- Dodano opcje dla ustawienia FPS dla map (w wykluczeniem minimapy, która generuje się zawsze z FPS gry)

Zmiany, poprawki

Zmiany w pociskach
- Pociski zadają obrażenia dopiero po wystrzeleniu, dzięki temu mamy czas na unik, gdy stoimy blisko przeciwnika
- Pociski nie są już niszczone od razu po wystrzeleniu blisko przeszkody
- Pociski otrzymały zasięg ataku, po jego przekroczeniu znikają

Drobne poprawki
- Zmiana testowa mająca sprawdzić czy pewien fragment kodu jest powodem teleportowania się gracza przy ataku
- Skalowanie interface: okienka skalują się teraz do swojego centrum, zamiast w lewy góry róg
- Moby pasywne i neutralne otrzymały kolory w nazwach w celu odróżnienia ich na mapie
Ostatnio edytowany przez 0 24 Czerwca 2020r. 14:52, W całości zmieniany: 3
_________________
0
24 Czerwca 2020r. 21:42
Pre-Alpha 2.1.1
Poprawki, dostosowanie do urządzeń mobilnych


Dostosowanie do urządzeń mobilnych

- Przy małych ekranach znika ramka dla okienek oraz pojawia się pasek z listą okien, dzięki temu będzie można przenosić itemy między oknami by je sprzedawać / odkładać do skrzynki

Drobne zmiany

- Jeżeli skala interfejsu nie została ustalona przez użytkownika zostanie ona automatycznie zmniejszona przy mniejszych ekranach
- Ikonka ataku, dymek z informacjami o przedmiocie oraz chat są teraz brane pod uwagę przy skalowaniu interfejsu
- Poprawa wyświetlania minimapy przy rozpoczęciu gry

Znane problemy

- Generowanie map na telefonie trwa bardzo długo przywieszając urządzenie
Ostatnio edytowany przez 0 24 Czerwca 2020r. 21:42, W całości zmieniany: 1
_________________
0
23 Sierpnia 2020r. 20:17
Pre-Alpha 3.0.0
Umiejętności, doświadczenie, poziomy


EXP, poziomy doświadczenia

- Do gry zostały zaimplementowane poziomy oraz punkty doświadczenia
- Jeżeli różnica poziomów między nami, a przeciwnikiem jest większa niż 2 dostaniemy za niego mniej punktów doświadczenia
wedle wzoru: EXP / (różnica poziomów - 1) z zaokrągleniem w górę
tak więc jeżeli różnica między nami, a przeciwnikiem to 3 poziomy zamiast 100 punktów exp otrzymamy 50 (100 / 2)
- Od teraz ilość życia mobka zależy od jego poziomu, nie jest losowa
- Poziom przeciwnika wpływa na siłę ataku oraz ilość expa, jaką dostaniemy bo jego pokonaniu (bazowy + za każdy dodatkowy poziom przeciwnika)
- Różnica poziomów wpływa nieznacznie na obrażenia, które zadajemy i otrzymujemy
- Zdobycie poziomu daje nam 5 punktów do wydania w drzewku umiejętności
- Obecnie ilość expa potrzebna do zdobycia nowego poziomu jest mocno zaniżona, w celach testowych

Drzewko umiejętności

- Dodano mechanikę umiejętności, domyślnie każdy zaczyna z umiejętnością Prosty atak, którą możemy atakować bronią wręcz, jest ona domyślnie przypisana do lewego klawisza myszki
ciekawostka: trzymając w ręku łuk i atakując tą umiejętnością po prostu użyjemy łuku jako broni wręcz - przydatne, gdy skończą nam się strzały :-)
- Za punkty zdobyte poprzez poziomy możemy odblokowywać dodatkowe umiejętności i zwiększać statystyki
- Umiejętności możemy przypinać do paska umiejętności - umieścić możemy do 12, kolejno odpowiadające za klawisze od 0 do 9 oraz lewy i prawy klawisz myszki
- Umiejętności są (jak wszystko obecnie w grze) testowe, nie są w żaden sposób zbalansowane i niektóre gałęzie mogą być dużo silniejsze od innych

Bronie strzeleckie i magiczne

- Do gry dodano bronie strzeleckie, by strzelać nimi musimy mieć jedną z umiejętności strzeleckich (trzeba je przypisać do paska umiejętności i użyć, domyślnym atakiem
zaatakujemy łukiem wręcz) - musimy w drugiej ręce (w miejsce tarczy) umieścić amunicje (np. strzały). Każdy strzał zużywa amunicje.
- Do gry dodano bronie zwiększające obrażenia od czarów

Oba typy broni zostały dodane do sklepiku u Siwy, razem ze strzałami - więc można je szybko i łatwo wypróbować :)

Poprawki i ulepszenia zbiorczo

- Poprawiono szybkość renderowania minimapy na komputerach
- Poprawiono zanikanie niektórych obiektów na minimapie
- Po zniknięciu ikonki efektu nie znikał dymek z informacją o nim, gdy mieliśmy nad nim klawisz myszki
- HP na sekundę jest przywracane w płynniejszy sposób
- Interface pojawia się dopiero po połączeniu z serwerem oraz znika po rozłączeniu
- Po rozłączeniu z serwerem połączenie próbuje się ponowić po 3 sekundach (do 5 razy)
- Dodano opcje włączenia / wyłączenia większej ilości szczegółów statystyk przedmiotów po najechaniu myszką (domyślne wyłączone)
- Przeciwnicy szybciej regenerują życie i wracają na miejsce spawnu
- Poprawiono problemy z wysokim pingiem (do nawet około 300, gdy wiele takich sytuacji się nałoży) spowodowanym szukaniem ścieżek - np. serwer czekał na znalezienie drogi dla mobka i nie wykonywał żadnej innej akcji.
Problem został rozwiązany poprzez przerzucenie generowania ścieżek na osobne wątki aplikacji.
- Bardziej precyzyjna pozycja końcowa przy szukaniu ścieżek dla gracza oraz mobów (czyli nasza postać bardziej dokładnie stanie w miejscu, w którym kliknęliśmy)
- Przy przenoszeniu przedmiotu podświetla się slot, w który możemy go włożyć
- Wiele drobnych zmian, które mogły mi umknąć

Użyte materiały:

https://freesound.org/people/BenjaminNelan/sounds/321082/
https://freesound.org/people/original_sound/sounds/366104/
https://freesound.org/people/Timbre/sounds/216634/
https://freesound.org/people/Timbre/sounds/221682/
https://freesound.org/people/alonsotm/sounds/396499/
https://freesound.org/people/Yudena/sounds/377600/
https://freesound.org/people/spookymodem/sounds/249819/
https://freesound.org/people/RICHERlandTV/sounds/216089/
https://freesound.org/people/Robinhood76/sounds/126464/
https://freesound.org/people/brendan89/sounds/321552/
https://freesound.org/people/quedicemipez/sounds/522694/
https://freesound.org/people/ryusa/sounds/531124/
_________________
0
25 Sierpnia 2020r. 20:28
Pre-Alpha 3.1.0
Poprawki, drobne ulepszenia, aktualizacja wiki


Aktualizacja wiki

- Wiki zaktualizowana o nowe statystyki oraz nowy system dropu
- Zmiana kolorystyki na czarny, by było bardziej mrocznie i klimatycznie :V

Oznaczanie przeciwnika i auto atak

- Dodano opcje oznaczana przeciwnika, na którym skupią się nasze ataki
Umiejętności zostaną użyte w kierunku oznaczonego celu
Można wyłączyć ten tryb w opcjach, w zakładce "walka"
- Dodano opcje autoataku - można ją wyłączyć w opcjach
Przy włączeniu nasza postać będzie automatycznie atakować oznaczonego przeciwnika

Poprawki i ulepszenia

- Informacja o ilości punktów umiejętności do przypisania oraz przyciski do zatwierdzania zawsze widoczne
- Zwiększenie czytelności drzewka umiejętności poprzez wyróżnienie umiejętności nabytych, nienabytych oraz do nabycia
- Poprawiono błąd, przez który można było próbować przypisać niewykupioną umiejętność do slotu co wizualnie resetowało drzewo umiejętności
- Efekt dźwiękowy oraz wizualny przy zdobyciu nowego poziomu
- Okienka domyślnie nie skalują się już poza rozmiar gry
- Możliwość przypisania umiejętności na urządzeniach mobilnych
- Ściszenie dźwięków ataku feniksa
- Szybkie zakładane przedmiotów w sloty (przycisk w menu itemku oraz po przytrzymaniu klawisza "Przenieś kliknięty item", gdy nie ma żadnego innego aktywnego okienka z ekwipunkiem)
- Poprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał używanie umiejętności

Użyte materiały:

https://freesound.org/people/Robinhood76/sounds/467441/
_________________

Strona 2 z 3
  «   1
2
3   »
Strona fanów japońskiej popkultury On-Anime 2009 - 2024
Napędzana przez autorski skrypt On-Anime 4, wykonany przez jednego z największych leni na świecie.