Pre-Alpha 3.0.0
Umiejętności, doświadczenie, poziomy
EXP, poziomy doświadczenia
- Do gry zostały zaimplementowane poziomy oraz punkty doświadczenia
- Jeżeli różnica poziomów między nami, a przeciwnikiem jest większa niż 2 dostaniemy za niego mniej punktów doświadczenia
wedle wzoru: EXP / (różnica poziomów - 1) z zaokrągleniem w górę
tak więc jeżeli różnica między nami, a przeciwnikiem to 3 poziomy zamiast 100 punktów exp otrzymamy 50 (100 / 2)
- Od teraz ilość życia mobka zależy od jego poziomu, nie jest losowa
- Poziom przeciwnika wpływa na siłę ataku oraz ilość expa, jaką dostaniemy bo jego pokonaniu (bazowy + za każdy dodatkowy poziom przeciwnika)
- Różnica poziomów wpływa nieznacznie na obrażenia, które zadajemy i otrzymujemy
- Zdobycie poziomu daje nam 5 punktów do wydania w drzewku umiejętności
- Obecnie ilość expa potrzebna do zdobycia nowego poziomu jest mocno zaniżona, w celach testowych
Drzewko umiejętności
- Dodano mechanikę umiejętności, domyślnie każdy zaczyna z umiejętnością Prosty atak, którą możemy atakować bronią wręcz, jest ona domyślnie przypisana do lewego klawisza myszki
ciekawostka: trzymając w ręku łuk i atakując tą umiejętnością po prostu użyjemy łuku jako broni wręcz - przydatne, gdy skończą nam się strzały :-)
- Za punkty zdobyte poprzez poziomy możemy odblokowywać dodatkowe umiejętności i zwiększać statystyki
- Umiejętności możemy przypinać do paska umiejętności - umieścić możemy do 12, kolejno odpowiadające za klawisze od 0 do 9 oraz lewy i prawy klawisz myszki
- Umiejętności są (jak wszystko obecnie w grze) testowe, nie są w żaden sposób zbalansowane i niektóre gałęzie mogą być dużo silniejsze od innych
Bronie strzeleckie i magiczne
- Do gry dodano bronie strzeleckie, by strzelać nimi musimy mieć jedną z umiejętności strzeleckich (trzeba je przypisać do paska umiejętności i użyć, domyślnym atakiem
zaatakujemy łukiem wręcz) - musimy w drugiej ręce (w miejsce tarczy) umieścić amunicje (np. strzały). Każdy strzał zużywa amunicje.
- Do gry dodano bronie zwiększające obrażenia od czarów
Oba typy broni zostały dodane do sklepiku u Siwy, razem ze strzałami - więc można je szybko i łatwo wypróbować :)
Poprawki i ulepszenia zbiorczo
- Poprawiono szybkość renderowania minimapy na komputerach
- Poprawiono zanikanie niektórych obiektów na minimapie
- Po zniknięciu ikonki efektu nie znikał dymek z informacją o nim, gdy mieliśmy nad nim klawisz myszki
- HP na sekundę jest przywracane w płynniejszy sposób
- Interface pojawia się dopiero po połączeniu z serwerem oraz znika po rozłączeniu
- Po rozłączeniu z serwerem połączenie próbuje się ponowić po 3 sekundach (do 5 razy)
- Dodano opcje włączenia / wyłączenia większej ilości szczegółów statystyk przedmiotów po najechaniu myszką (domyślne wyłączone)
- Przeciwnicy szybciej regenerują życie i wracają na miejsce spawnu
- Poprawiono problemy z wysokim pingiem (do nawet około 300, gdy wiele takich sytuacji się nałoży) spowodowanym szukaniem ścieżek - np. serwer czekał na znalezienie drogi dla mobka i nie wykonywał żadnej innej akcji.
Problem został rozwiązany poprzez przerzucenie generowania ścieżek na osobne wątki aplikacji.
- Bardziej precyzyjna pozycja końcowa przy szukaniu ścieżek dla gracza oraz mobów (czyli nasza postać bardziej dokładnie stanie w miejscu, w którym kliknęliśmy)
- Przy przenoszeniu przedmiotu podświetla się slot, w który możemy go włożyć
- Wiele drobnych zmian, które mogły mi umknąć
Użyte materiały:
https://freesound.org/people/BenjaminNelan/sounds/321082/
https://freesound.org/people/original_sound/sounds/366104/
https://freesound.org/people/Timbre/sounds/216634/
https://freesound.org/people/Timbre/sounds/221682/
https://freesound.org/people/alonsotm/sounds/396499/
https://freesound.org/people/Yudena/sounds/377600/
https://freesound.org/people/spookymodem/sounds/249819/
https://freesound.org/people/RICHERlandTV/sounds/216089/
https://freesound.org/people/Robinhood76/sounds/126464/
https://freesound.org/people/brendan89/sounds/321552/
https://freesound.org/people/quedicemipez/sounds/522694/
https://freesound.org/people/ryusa/sounds/531124/
_________________