Nawigacja

Ogłoszenia i informacje

Wszelkie ważne informacje i wydarzenia

Strona główna » Strona i forum » Ogłoszenia i informacje » On-gemu - FAQ - Pytania i odpowiedzi
Obowiązuje na całym forum! Prosimy o jego przeczytanie i przestrzeganie
On-gemu - FAQ - Pytania i odpowiedzi
1
14 Grudnia 2019r. 17:38
Jak działają efekty? Co sprawia, że się pojawiają?

Każdy nowo zebrany / otrzymany przedmiot posiada listę efektów, które może otrzymać. Dla przykładu Grzyb po zebraniu może otrzymać efekt "Grzybne spowolnienie".

1. Prawdopodobieństwo wystąpienia
Efekty charakteryzują się procentem dostępności dla danego przedmiotu, dla przykładu mamy 70% szans, że zebrany grzybek będzie posiadał efekt "Grzybne spowolnienie".

2. Maksymalna moc efektu dla danego itemu
Każdy efekt posiada swoje bazowe przedziały statystyk, jednak ich moc zależy od maksymalnej wartości procentowej nadanej danemu przedmiotowi. Dla przykładu "grzyb" może posiadać "Grzybne spowolnienie" o mocy od 20% do 70% maksymalnych wartości efektu.

3. Czas trwania efektu
Każdy z efektów posiada przedział czasu, w którym jest aktywny. Dla przykładu, efekt "Grzybne spowolnienie" może trwać (przydział dla maksymalnej mocy efektu) od 40 do 120 sekund.

Jako, że "grzyb" posiada maksymalnie 70% mocy tego efektu możemy obliczyć, że może on na nim trwać do 84 sekund (120 * 70% = 84)

4. Statystyki
Obecnie efekty mogą zmieniać jedynie statystykę prędkości postaci. Dla przykładu "Grzybne spowolnienie" (dla maksymalnej mocy) może spowolnić postać od 100 do 150 jednostek

5. Co oznaczają kolory na efekcie po najechaniu na przedmiot myszką?
To właśnie moc efektu opisana w punkcie 2.

Ciemnoszary oznacza 0-20%
Jasnoszary oznacza 21-40%
Biały oznacza 41-60%
Niebieski oznacza 61-80%
Pomarańczowy oznacza 81-100%

W przyszłości mechanika ulepszania poziomów będzie bazowała na możliwości zwiększenia mocy efektu do maksymalnej jego wartości (czyli gdy zbierzemy grzybek z efektywnością "białą" będziemy w stanie podbić ją do granicy "białej" mocy czyli 60%) - nie wykluczam jednak trudniejszych / droższych możliwości ulepszeń zwiększających zakres "mocy" efektów w górę)

Czym są jednostki prędkości?
Jednostka prędkości przyjęta w grze to obecnie pixele na sekundę, innymi słowy obiekt mający 100 jednostek prędkości w ciągu sekundy przesunie się o 100 pixeli :)


Zapraszam do zadawania pytań w temacie, postaram się na nie odpowiadać :)
Ostatnio edytowany przez 0 14 Grudnia 2019r. 17:44, W całości zmieniany: 2
_________________
0
20 Grudnia 2019r. 21:00
Siemka Ron,
Na jakim silniku robisz gierkę? Jeśli chodzi o mapy czy questy to w razie czego mogę nieco pomoc :)
_________________


0
21 Grudnia 2019r. 20:28
Jak zawsze w moim przypadku silnik jest autorski, lubię mieć wszystko dostosowane w 100% pod to co robię :) Czysty javascript po stronie klienta i serwera (node.js) i parę linijek ze stacka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli chodzi o questy czy pomysły na lokacje to jak najbardziej będę się podpytywał i szukał inspiracji wśród użytkowników, gdy już dojdzie do tworzenia bety :) Zdecydowanie zależy mi, by nie była to typowa sztampa z ubiciem 10 szczurów czy znalezieniem korzonków na ból du... emm, do zupy - no chyba, że będzie to bardzo dobrze umotywowane fabularnie i ciekawie zaprojektowane :>
Ostatnio edytowany przez 0 21 Grudnia 2019r. 20:30, W całości zmieniany: 1
_________________
Strona fanów japońskiej popkultury On-Anime 2009 - 2024
Napędzana przez autorski skrypt On-Anime 4, wykonany przez jednego z największych leni na świecie.